tisdag, september 16, 2014

Panduro-klänningen

Jag och M åkte till Ullared för att köpa pärlor och snöre på Panduro. Butiken är mest ett outlet och man kan verkligen göra fynd där. Vi hittade en hel del pärlor, men det fanns också en del fina tyger. de jag köpte av låg förpackade med 3 halvmetersbitar i varje påse för 25kr. 1,5 meter kan man ju göra en hel del av...
Jag har sagt det förut, jag gillar Odd Molly-stuket. Att blanda matchande tyger i olika mönster och färger är bara sååå snyggt och självklart skulle de nya tygerna blandas. Denna gången blev det en klänning till Gullungen - igen. =)
Mittentyget är randigt lodrätt med olika mönster i ränder vilket ger en extra effekt. Det blev bara 2 knappar denna gången. Jag har så himla många knappar, men sällan några som funkar. Antingen är det fel storlek eller så finns det helt enkelt inte tillräckligt många. Eftersom klänningen ska bäras till långärmad t-shirt och tights tycker inte jag att det gör så mycket att det bara fanns 2.
Gullungen är den perfekta tiger-imitatören så självklart måste hon ha en tiger på klänningen. Grrrrr på dig sötnos!

5 kommentarer:

Ullfull sa...

Wow så snygg!! Du får göra en kollektion!! Finns den i strl 104? ;) / Kram

myzpyz sa...

superfin! vill oxå ha :)
kraMyz

Anonym sa...

Jag tycker också om klänningen! Det är nog både för att den går i blått och för att de mönstrade tygerna är så fina ihop. Jag gillar också att sy i Panduros tyger, har sytt flera klänningar till mig själv i bomullstyger därifrån.

Myggan sa...

Hon blir riktigt bortskämd den där lilla hönan. Och fin! =)
/Syster Yster

Unknown sa...

Gud så fin den blev, och koftan med :D
Puss och kram!