söndag, juni 22, 2014

Bonus-barnbarn

När jag plockade fram barnstolen från -92 insåg jag att den sett sina bästa dagar. Jag hann inte sy en ny innan den skulle användas i helgen, men nu är det gjort och M får provsitta den nästa gång hon kommer på besök.
En bit bävernylon från en jack-sömnad och vaxduk från diverse väskor-projekt blev en ny, betydligt fräschare stol. Jag klippte isär den gamla för att enklast få till ett exakt mönster.
Trots att tyget var nytvättat (för säkert 10 år sedan) såg det superäckligt ut. Gult liksom. Bläh! Och inte är det så modernt heller...
Ost-kuddar är smaskens (tyckte även M).
Bonus-barnbarnet har katt hemma också, men är liiite burdus och våra grabbar är ju inte så barn-vana. M är dock inte så ledsen för det för hon kom på att de är mycket mer intresserade av henne om hon mutar dem med katt-godis - mycket kattgodis. Dessutom lärde hon sig fort var hon hittar påsen.
På den här hyllan får det egentligen bara plats en katt åt gången, men med M nere på golvet blev grabbarna ett tight team som gärna trängd ihop sig för att undkomma (snart) 2-åringen.
M & M busar på köksgolvet.
Tjejerna har sagt att det ska dröja innan vi blir morföräldrar, men jag måste erkänna att M är ett litet guldkorn som vi hoppas kommer tillbaks snart. Med någon så självgående, allätande, go och glad, superlätt att natta och som sov i exakt 12 timmar i natt var det en baggis att vara barnvakt. =)

4 kommentarer:

Myggan sa...

Så smart att modernisera stolen lite grann. Det ska jag göra med min också. Fast än finns är gott om tid. =)
Kul att det funkar så bra med det lilla hönset, då får ni kanske låna henne igen.
Jag fick just lov att sticka så mycket smått som jag önskar. Tjoho!
/Anna

Maritas Maskor sa...

Så roligt med barnbarn, biologiska eller bonus :)
Och matstolen blev ju kanonsnygg!! du kunde ju inte ha köpt en snyggare!

Ullfull sa...

Barnbarn är fint det! Kanonfin stol! Vår "hallå" kommer på måndag!! Kram

Missen sa...

Fin den blev och snart skall jag få snickra med bästa froggen, tjoho