fredag, maj 09, 2014

Opsa #2

Min Opsa #2 kommer absolut att bli sommarens favorit! Jag har sagt det förr och säger det igen: Spets-stickning är inte min grej, men VisaLisa´s Opsa är perfekt om man i alla fall vill ha liiite spets. Först vanligt sjalmönster i slätstickning så långt man vill och sen 31 varv finaste spetskant.
Garnet är lingarn från Kasthalls fabriksförsäljning som jag har stickat med stickor 4,5. För en gång skull visste jag precis vad jag vill ha och det fanns en stor kon i exakt den färg jag hade tänkt mig. Den är precis så tomatröd som den ser ut på bilden (på min skärm i alla fall).
Jag ville ge upp flera gånger, men höll ut och det blev en stor, härlig sjal som räcker långt ner på rumpan och är nästan 2 meter bred. Den kommer att passa perfekt till ett rött tyg som ska bli sommarens favvo-klänning.
Rossi vill givetvis vara med där det händer något. Kanske undrar han vad mattes favvo-färg grönt har tagit vägen...

7 kommentarer:

Blenda sa...

Superfin!

Ha en bra helg! /Blenda

Myggan sa...

Redan klar!? Har du inget annat att göra? =)
Jag är på-ge med min också.
/Syster Yster

Anonym sa...

Rossi tycker matte är smart som lägger en filt på de hårda stenarna...materialet kunde vara mjukare förståss. Men jag tycker om sjalen den är jättesnygg! Kitty the knitter

sinneskatten sa...

O så himla snygg!

Manduzana stickar sa...

Vilken härlig färg!

Eva sa...

Läcker färg!
(Som jag tyvärr inte alls kan ha längre...)
Kvalitetskontrollanten kanske undrar om du skulle använt tjockare garn, för liggmjukheten ;)
SV
Det är verkligen en förmån med ett så långt hundliv! (Fast minnena blir ÄNNU fler...) På sätt o vis kanske ännu tommare dock :)
Tack snälla för goa' kommentaren!

Ullfull sa...

Så fin!! 4.5 or?!;))) / Kram