söndag, augusti 11, 2013

Jacka


Jag erkänner, jag är ingen kavaj-människa. Jag tycker att det är ursnyggt på andra och jag har både köpt och sytt ett antal, men de blir bara hängande. Jag hade nästan gett upp när jag beslöt att pröva den här modellen. Det här är MIN modell! Kanske mer jacka än kavaj, men jag känner mig fin i den.
Eftersom den syddes för att passa till bröllops-klänningen använde jag vinröda knappar och vinröda stickningar som dekorationer. Lite lätt figursydd har den en fin passform.
Aprikos-färgat foder och det fina bandet med äpplen till "hängaren" (vad heter det egentligen) piggar upp. Nu planerar jag en till i ett mörkare tyg...

14 kommentarer:

Efwa - Medea sa...

Jättefin och ljuvlig färg. Men vad kommer mönstret ifrån??
Långklänningen i inlägget under är också superfin Verkligen snyggt runt axelparti och hals.

Beatrice sa...

Vilken fin jacka! Den ser klart tuffare och fräckare ut än en kavaj ;). Jag är ingen kavajtjej jag heller. Jag trivs bäst i midjekorta jackor ;).

Snygg upphängningshank (tror jag det heter) också.

Trevlig söndag!

Eva sa...

Härlig!
Och praktisk, för den där passar väl lika bra till jeans som till långklänning? Sådana kläder gillas:)

Anonym sa...

Jättefin!! Det är nu jag blir avundsjuk på alla som kan sy! hälsar Marie

Emilia sa...

Jättesnygg! Och röd :)

Myggan sa...

En kanonbra modell! Den får man kanske testa. Lägger den i "önskelistan"....
Tack för sällskapet i helgen!
/Anna

fale artut sa...

Både fin och rustik i samma plagg. 10 poäng för den! Och rött, det är en härlig färg!

myzpyz sa...

ohhhh va fiiiin!!!
jag är inte heller en kavaj-tjej... var finns mönster att köpa?
kraMyz

Ullfull sa...

Så snygg!! Rött är fint! / Kram

A´marie sa...

Rött är sött!!!! snygg jacka Carin och tack för senast! KRAAAAAAAm

Weronica sa...

Supersnygg.....jag är inte heller ngn "kavajtjej" och detta var verkligen modellen för oss!! :-)
Tack för en härlig och inspirerande blogg!
//Weronica

Tant Kofta - Lotta Blom sa...

Gott att läsa!

Anonym sa...

En sån vill jag ha!
Tänk om man kunde sy...
Kul att följa din blogg
Hälsn Jenny

Fröken Fräken sa...

Wow, så snygg!

Ser för avancerat ut för mig, med foder och allt, men onekligen sugen på att försöka mig på något liknande någon gång.