onsdag, augusti 10, 2011

Tunika med virkat

Tunikor kan man aldrig få för många av. Denna gång blev det en betydligt blekare variant jämfört med förra. På sista shopping-rundan i textilriket fyndades både tyget och garnet.
Den ljusa är min och den mörkare är syster Ysters, 1 tyg i 2 olika färgställningar. Systers har raka fickor och spets runt både ärmar och hals. Jag satte fickorna på snedden, men orkade bara virka spets runt ärmarna...
4 vändsydda kronblad som rynkats runt en klädd knapp blev blomma på en ficka...
och en "grod-lapp" sitter på den andra.

4 kommentarer:

Växthusmadam sa...

Vad roligt att få se virkade fickor! Jag har gått och tänkt att jag ska piffa upp lite gamla kläder, istället för att skänka bort dem, med lite virkade fickor! Nu fick jag ytterigare inspiration, tack för det!
Växthusmadam

disa sa...

Åh, så himlans fina!! Och det virkade fickorna passar enormt bra. Såna måste jag göra på något plagg. Tack för inspirationen. =)

Emilia sa...

Har precis beundrat dessa på myggans surr ;)

LADY JEN sa...

Såå fina! Vad roligt med det virkade till...