fredag, februari 06, 2009

Tågprojekt 3

Denna veckas tågprojekt har varit en Annas axelvärmare i Rowans felted tweed. Ett roligt mönster och ett fantastiskt garn som jag vill sticka mer av. När jag tog kortet hade jag 2 uddar kvar, men innan min dator blev ledig hann den bli färdig. Nu ska den bara blockas också, tror jag i alla fall. 3 veckor på nya jobbet och 3 projekt avklarade. Hmmm, någon kanske tror att det blir nya projekt varje vecka, men det ska ni nog inte räkna med. Nästa vecka tar jag sportlov så får vi se vad det blir utan tågresor...

7 kommentarer:

Anna sa...

Såååå kul att du gör mitt mönster! Hoppas att du kommer att gilla det färdiga! Njuuuut av lovet och påminn dig om att det snart är stickfest!

Missen sa...

I samma färg och garn har jag stickat ett pannband.
jag blev också sugen på att sticka en axelvärmare.
//Marie

Myggan sa...

Känner jag dig rätt så får vi väl se 2 nya projekt på fredag, nu när du ska vara ledig. =)
Axelvärmaren ser fin ut. Liksom lite grön och skön. Jag har för mig att jag har samma storlek som du. ;)
P-K

Mille Wulff sa...

Ja götapetter va ti'a rinner iväg, sportlov, snart i en skola nära oss oxå! Men inte på the univercity snyft...bööl.

annas alster sa...

Hej svej, nu har turen kommit till dig - du är utmanad!

Tant Kofta - Lotta Blom sa...

Den gröna färgen i felted tweed har jag klämt på flera gånger.
Den passar bra till sjalen

hea sa...

Ja, oj så produktiv du är! Fantastiskt att hinna tillverka så mycket fint under resorna!