fredag, maj 15, 2015

Sommar-klädd

Här är det knappast någon sommarvärme ännu, men det hindrar inte Lilla-Carin från att prova sommarkläder inomhus. Den här lilla stickade klänningen med snörning i knappslån är tänkt för riktigt varma sommardagar och stranden.
Blommorna är broderade med kedjestygn och franska knutar. Först hade jag nog tänkt att de skulle vara runt hela fållen, men jag tröttnade. Det får duga med dem som blev...
Jag tänker att en tunn sjal kan vara skön om den halländska vinden tar i eller om armarna behöver skyddas mot en allt för stark sol. Jag längtar också till barfota-dagar och bara ben i sommarsolen.

2 kommentarer:

Iréne JB sa...

Ser fram emot att se dej och Lill-Carin i matchande outfits. Även här längtas det efter bara ben och barfotaväder.

Myggan sa...

Vad mycket fina kläder hon får. Nu ska jag fylla på Lill-Annas garderob med kläder. =) Tusen tack för klädskåpet och några fina timmar på Göstas.
/Syster Yster