tisdag, mars 31, 2015

Påsk-godis

Egentligen är det här receptet till nyttiga bars, men det går precis lika bra att skära i mindre bitar och fylla påsk-ägget med. Ljuvligt goda dessutom om ni frågar mig. Och lite nyttigare.
600 g  urkärnade dadlar
200 g fröer/nötter/kokosflingor Blanda och ta det du gillar/har hemma.
2 tsk vaniljpulver - inte vanillin
3/4 dl kakao
1 dl havregryn
2 msk kokosolja

Mixa dadlar och fröer/nötter/kokos var för sig och
mixa sen ihop allt till en tjock smet.
Rulla till bollar eller bred ut smeten i en form som sen skärs till lagom stora bitar.
Vill man kan man pudra över kakao.

Jag använde bara frö i mina, nötfri kakao och glutenfria havregryn. Dessutom blandade jag i Odense chokladchunks (nötfri). Nöt- och glutenfritt. Ät och njut!

1 kommentar:

Myggan sa...

Och de är riktigt mumsiga, kan jag lova. Mina är slut för länge sen. Fast jag fick ju hjälp förstås. =)

Nu syns vi alldeles snart.

/Syster Yster