måndag, mars 09, 2015

Vrigstad for ever

Vilken helg det blev! Tjohoo! När det är vasalopps-helg är det stickmys hos fina Emma och Barbro i Vrigstad och där var syster Yster, många kända stickerskor och några som jag inte sett tidigare. Kan det bli bättre?
Om jag minns rätt var det förra julen som jag och syster Yster fick Arne och Carlos dockbok och ganska snart föddes en idé. Vi skulle göra varsin docka som liknar oss själva och tanken är att dessa ska ut på diverse upptåg. Några har ni kanske redan sett hos Risbrogäddorna. Nu är i alla fall Lilla-Carin äntligen färdig. Jag ska vara ärlig och skriva att jag inte har gjort allt själv. Syster Yster är bla en hejjare på att sy dockhår och glasögonen fick hon till perfekt om ni frågar mig. I gengäld tänker jag att jag ska snickra ihop diverse rekvisita som kan tänkas behövas.
I lördags morse satt dessa två och stickade redan när vi vaknade. De fina väskorna, stickor och stickning har världens bästa syster gjort. Plus mössorna, glasögon, Lilla-Carin´s kjol, skor och hår, Lill-Anna och hennes kläder. Vad skulle jag gjort utan (stora)syster? Puss på dig!

10 kommentarer:

Pernilla sa...

Det är ingen tvekan om vem dockorna föreställer. Verkligen fina! Hoppas vi ses snart.
Kram, Pernilla

myzpyz sa...

åhhhhh va fina <3
jag saknar er!!!
e galet avis på er o alla Vrigstads-deltagare (jag fick juh jobba ist).
kramar o kärlek

Iréne JB sa...

Det var så härligt att träffa stickördar och bara sticka, prata och äta en hel helg. Trevligt att träffa dej igen också, och era minivarianter :)

Missen sa...

Så söta, följde stickhelgen över nätet. Ångrade mig lite att jag inte försökte att komma med. Hoppas vi syns snart kram

Myggan sa...

Puss på dig också! Visst är vi himla fina i miniformat. Fast lite tunna kanske? (*L-)
Idag fick jag vara kvar på jobbet alldeles för länge och nu är jag liite trött. Det tar ett par dagar att komma ikapp.
Vi syns snart!
/Syster Yster

fale artut sa...

Ojoj, man blir bara glad när man ser detta!

Emilia sa...

Vilka härliga stickdockor - kul grej!

Emmas dagar sa...

Så rolig idé!
Tösen vill nu ha en Lill-Tös :-D

LADY JEN sa...

Vrigstad? Det är ju inte alls speciellt långt ifrån där vi bor. Vad roligt det hade varit att träffa dig Carin!
Kram Jenny

Cicci H sa...

Så fina ni är!! :-)