fredag, juni 11, 2010

Teddy

Min lilla höna har alltid gillat Mr Bean - i alla former. Jag tror att det är något med hennes twistade humor. Hon kan se filmerna hur många gånger som helst och ändå vrider hon sig fortfarande av gapskratt. Så, när det var dags för 9:0rnas årliga maskerad på hennes skola var valet av utklädnings-objekt lätt. En tur till secondhand-butiken fixade herrskor, brun kavaj, byxor, vit skjorta och röd slips Det var bara Teddy som fattades. Ni som sett Mr Bean vet att han har en nalle som heter Teddy. Mr Bean är väldigt förtjust i sin nalle samtidigt som han kan vara hur taskig som helst mot honom.
Jag har stickat Teddy i 3-trådigt ullgarn i rätstickning. Eftersom jag inte hade något mönster fick jag improvisera med hjälp av googlade bilder. Jag gjorde en smal remsa från fötterna till huvudet och ner till fötterna igen. Armar och öron är stickade för sig och han är dåligt stoppad för att han ska bli lagom sladdrig. Ögon är 2 knappar och glasögonen har E gjort av tunn ståltråd.

4 kommentarer:

Emilia sa...

Ha ha så söt :) Kul kostymidé!

Sunna sa...

Vilken toppenide och nalle är ju perfekt

Myggan sa...

Det måste vara därför som hon och Bean-kusinen går så bra ihop. =)
Och självklart ska man ha en nalle när man är Mr Bean.
/Anna

Maria i Falkenberg sa...

Jättefin Teddy. Gubben älskar också Mr Bean så jag kanske ska fixa en Teddy till honom också :)