tisdag, juni 29, 2010

Geisha?

Jag är egentligen ingen morgonrock-människa för när jag går upp på morgonen föredrar jag att klä på mig direkt. Ändå har jag funderat på en morgonrock att mysa i när jag smyger upp på lediga dagar och avnjuter en kopp jasmin-té och en trevlig stickning.
Jag hittade ett väldigt enkelt mönster på jobbet till en kimono som klipps i ett enda stycke. Man behöver bara sy ihop den i sidsömmen, fålla nederkanten och ärmar, sy på en krage, fixa ett skärp och simsalabim. Snabbt och enkelt är min melodi!
Jag gillar inte när det blanka tyget glider isär så jag har satt en knapp vid kragen som ska hålla ihop det hela. Nu återstår bara att se om jag är morgonrock-typen...

10 kommentarer:

Maria i Falkenberg sa...

Så snygg! Vilket vackert tyg! Jag är inte heller någon morgonrocksmänniska, dock vandrar jag runt i nattlinne och lusetröja från 80-talet både tidigt och sent så jag borde nog sy en kimono:)

Anonym sa...

Fin! Den kommer du säkert starta din dag med! Hoppas du får ett riktigt bra sommarlov! Kram

Efwa - Medea sa...

Vilket ljuvligt tyg och det är inte dumt att strosa runt i morgonrock under dygnets första timmar. Även om jag oftast också tar på mig kläder direkt.

makiato sa...

Kanonfin! Praktisk, lätt och smidig.

Kristina sa...

Morgonrocksmänniska eller ej! På sommaren är det ibland nödvändigt, när man vill gå rätt ut i trädgården på morgonen och det är lie morgonsvalt t.ex.

Susilull sa...

I en sån vacker morgonrock skulle jag känna mej så tjusig att jag säkert skulle skrutta runt i den halva förmiddagen!

jojo sa...

Men snygg!!

Emilia sa...

Så snygg!
Föredrar också att hoppa i kläderna direkt på morgonen, men ingen kryper i pyjamasen så tidigt som jag kvällstid - så jag kanske kan sy mig en "kvällsrock"...

Sunna sa...

Du får se upp bara för de kan vara beroendeframkallande

Eva i Halmstad sa...

Hej
Jag kommer jättegärna på Måndag
=)
Bella och Tass är goda vänner så de går bra
Ska bli så skoj.
Eva.