tisdag, juni 15, 2010

Kak-monster

I 3 terminer har jag delat klass med E. Ju mer vi har lärt känna varandra desto mer har jag gillat henne. Hon har en underbar humor och dessutom har hon lärt mig massor. Hon fick inte heller vara kvar på Hålabäcksskolan så vi lämnar klassen tillsammans. E är yngre än jag och har mindre barn, en prinsessa och en liten riddare. Prinsessan har jag tyvärr inte träffat, men riddaren har jag haft nöjet att umgås med. Han är en mysig, liten kille som gärna sitter nääääära och jag slår vad om att hans syster är lika go (lika mamma?)!
Jag vet att de ofta bakar med sin fika-tokiga mamma, men ifall de vill ha kalorifattiga sorter virkade jag en påse med kakor och bullar till dem. Prinsess-bakelserna tror jag prinsessan ska ha på lördag när hon följer bröllopet på tv. Hoppas de smakar!

4 kommentarer:

Tant Kofta - Lotta Blom sa...

Sånt gillar jag, men bäst är jordgubbstårtan!

Emilia sa...

Fikat ser lika gott ut som jordgubbstårtan i förra inlägget!

Och ja! Nu är det äntligen sommarlov!

Sunna sa...

ett sånt kakfat skulle jag behöva, kalorifritt

Märta sa...

Jag och min mor bjuder också ofta på kakor i alla dess slag. Vi virkar kakor och stickar bullar. Tjuvkika gärna på bloggen!
Glad sommar!