torsdag, juli 16, 2009

Totalt kaos

Många rör blir!

Efter 5 dagar som grävmaskinist och rörläggare är det roliga över. Eller... roligt var det egentligen bara de första 2 dagarna, sen blev det ett tråkigt måste. Upp med tuppen och ösa jord hela dagen, med eller utan grävmaskin. Nu är grävmaskinen tvättad och väntar på avhämtning, ryggar och armar värker, husets är fullt av jord, tvätthögen med arbetskläder enorm pga regn och lervälling och större delen av gården är ett enda kaos.

När arbetsdagen var slut 22.45 igår bestämde familjerådet att idag tar vi det "piano". Vi ska bara röja det mest akuta så vi kommer fram med bilarna och det går att ta sig över gården utan att trampa runt i halländsk kladdjord. Det andra får vänta tills en annan dag. Ryktet säger att Myggan och Raggmunk är på väg mot kusten och kanske är de arbetssugna...
-
Nu ska jag äntligen ägna mig lite åt koftan...

3 kommentarer:

Grethe sa...

Graving er nok gøy, men det blir endel annet rot rundt den. Lykke til videre... :0) Artig bilde av rørene.

Myggan sa...

Man ska alltså ta med sig arbetskläder!!?? Du vet, jag gillar att gräva och skyffla.
Men jag tror att det är läge för en dag på "marken" i Långås.
/Syster Yster

Bibbi Maria sa...

Hejsan Frisky Grog! Du är väldans inspirerande och dessutom ROLIG!!! Complimenti!!! Himla mycket fina saker osm jag känner att jag bara måste göra!!! Bibbi