måndag, juli 20, 2009

Garn-tillskott

Helgen har inte bara inneburit ny frisyr, jag har fyllt på garnförrådet också (som om det behövdes). Egentligen hade jag tänkt ha ett tillfälligt köpstopp, men ibland dyker det ju upp sådant som man bara inte kan missa.
Långås marknad var den blötaste på flera år, men det gjorde inget för kolla vilka härliga sockgarn. Ett nystan (100 g) San Francisco och två nystan norska Frost.
På Factory Outlet som mest säljer "skräp" hittade jag 5 nystan Marks & Kattens Bomull med 50% lin för 10 kr st. Tänkte att det skulle bli en slipover som jag länge har funderat på. Bra fynd vá?
Idag kom A förbi med en kasse mohairgarn inhandlat i Frankrike. Hon är en härlig kompis, duktig dressyr-ryttarinna, trogen promenadkompanjon och omtyckt franskafröken, men jag har aldrig sett henne handarbeta. - Bara på 80-talet när ALLA stickade, bedyrar hon. Med i kassen låg en skiss på en bredaxlad tröja med mönster i dessa färger. Kommer ni ihåg? Stort, fluffigt, nedhasade ärmar och axelvaddar. Wohoo!

4 kommentarer:

Agata sa...

Jag hoppas verkligen att det är det mönstret du har tänkt använda till garnerna! Ser fram emot lite axelvaddar...

miaring sa...

Du måste ha stora plastknappar också, gärna trekantiga med stora hål, hahahaha... Och så matcha med örhänge i plast, stora ploppar eller ringar, ojojoj så tjusigt!

Grethe sa...

Herlig garn og farger - lykke til med prosjektene......

Evas Passion sa...

harligt med nya garner...jag kopte sjalv i lordags..som sagt man har oftast mer an man behover....men man kan ju inte motsta....