fredag, februari 20, 2009

Mohair på en snöig fredag

Jag kom på att jag inte har bloggat min kofta och eftersom jag kom hem innan det mörknat i dag fick lilla hönan hjälpa mig att fotografera. Jag tycker mycket om det lilamelerade mohairgarnet från Colinette, men den är nästan för varm. Idag hade jag den till jobbet och under täckjackan blir det för bra - fast det var 6 minusgrader i morse. Däremot är den alldeles förträfflig att ta på sig på kvällarna när man kryper upp i fåtöljen med en stickning.
Först stickade jag från ärmhålorna och uppåt, sen gjorde jag ärmarna och efter det monterade jag och fixade kragen. När det var klar så långt plockade jag upp uppläggningsvavet och stickade åt andra hållet - neråt. När jag till fickorna gjorde jag klart dem också och sen stickade jag så långt garnet räckte. 300 gram till hela koftan! I stället för knappar valde jag att bara ha en jättesäkerhetsnål (slapp att hålla reda på knapphålen).
Lagom stor att mysa i!
Fickor att gömma saker i!

Inga kommentarer: