torsdag, maj 23, 2013

Hipp hipp hurra...

Idag skulle det tydligen vara min dag. Ja tjena! Jo visst har jag fått många gratulationer på via sms och dator, men för övrigt har det inte märkts att jag fyllt år. Ingen var hemma och grattade i morse, ingen sa något på jobbet, ingen tårta, inga presenter och dessutom har jag urinvägsinfektion. Det var en allmänt supersämst födelsedag...
Tills lilla hönan kom hem nu ikväll. Jag visste att hon börjat på den, men inte att den var klar. Jag frågade faktiskt för någon vecka sedan och då ljög hon sin mamma rätt upp i ansiktet, men hon är förlåten allt för jag älskar den. Tavlan är målad efter en bild som syster Yster tog någon gång på sensommaren 1993. Det är jag och stora hönan på jakt efter björnbär inte så långt från huset. Det som jag tycker gör den extra häftig är storleken, 80 x 120 cm så vi är nästan i skala 1:1. Och vet ni vad som är ännu häftigare? När min älskling blir berömd har jag ett av hennes tidigaste verk. Du är bäst E!

18 kommentarer:

Missen sa...

Grattis och vilken fin present du fick kram Marie

Lotta sa...

Stort GRATTIS på din dag, tråkigt att du ska vara dålig så jag skickar dig också en Krya på dig hälsning.
Vilken jättefin tavla du har fått!

Myssel sa...

Grattis!
Vilken underbar tavla!

Beda sa...

Vilken fin tavla och vilken duktig dotter du har som kan måla så fint, ett riktig konstnär!
Önskar dig en fin födelsedagskväll och tack för en härlig blogg!



Maritas Maskor sa...

Stort Grattis till både dig och Syrran!
Vilken tur att födelsedagen tog sig (hoppas verkligen att du snart blir av med den där urinvägsinfektionen, för det är bläää) och tavlan är ju otroligt fin!!
Kram och ha en fortsatt bra dag!

Ullfull sa...

Oj vilken fin tavla!! Hälsa E!!/Kram Anita

Eva sa...

Med den avslutningen på dagen kan väl början bara glömmas?
GRATTIS!
Tavlan är underbar!

Myggan sa...

Oj vad fin den blev. Jättegrattis på födelsedagen!
C-vitamin i brusform, så många som du bara orkar. Om du inte masat dig till doktorn och fått lite piller förstås.
/StoraSyster Yster =)

Cecilia sa...

Grattis på födelsedagen! Underbar tavla!
(Jag har för första gången just i dagarna nedkämpat en UVI utan piller. Köpte pulver på hälsokosten, 2 dagar hette det och intogs varannan timme 7 ggr per dag...pust...och sedan gick jag över på tranbärsjuice och det verkar ha gjort susen!)
Hoppas det släpper fort och lätt!

Karin-Ida sa...

Grattis och krya på dig!
Fin tavla, talangfull dotter!

fale artut sa...

Grattis!

Manduzana stickar sa...

Men åh, vilken underbar tavla! Hipp hurra på din födelsedag!

Beatrice sa...

Stort Grattis på födelsedagen, även om den kommer lite sent såhär på kvällskvisten, och syrran får gärna hänga med på ett hörne :)

Kopiösa mängder pressad citron alternativt kollodialt silver (Ionosil) är mina tips för att bli av med UVI. Ingen mysig följeslagare :(

Vilken fantastisk tavla! Det konstnärliga förstår jag inte alls vem hon har ärvt det ifrån =D

Hoppas ni kunde avsluta med en god middag eller en god fika. Det är du absolut värd.

Eva Hudin sa...

Hurra, Hurra, Hurra för Dig! Och vet du vad, födelsedagar kan vara länge. Min dag började i mitten av april och verkar ännu inte vara slut, misströsta inte :-)
/Eva

Blenda sa...

Så himla fin! Vilket underbart ljus i bilden!

Och grattis i efterskott förstås! :-)

ha en bra helg!
/Blenda

Unknown sa...

Det var ju för tur att dagen slutade bättre än den började!

Stort GRATTIS i efterskott!!

Och vilken fin/häftig tavla!!

Susilull sa...

Och ovanstående kommentar kommer från mig, om du undrar...
Var visst inloggad med "fel" konto:-)

Sunna sa...

ÅHHH jag finner inga ord, vilken fantastisk tavla