torsdag, april 07, 2011

Converse a´ la Frisky Frog

Jag var bara tvungen att härma okej då. Hon har dekorerat sina "converse" så himla fint med flugsvamp och allt och dessutom kan jag bara instämma i hennes åsikter om Nike. Och, jag tycker att kängorna blir så himla mycket finare med egna märken.

Det tog en liten stund att lista ut hur jag skulle göra stjärnan, men till slut lyckades jag och jag är nöjd med att den och den vita cirkeln är virkad i ett. Det blir absolut ett mönster som jag ska överlämna till textillärarna där jag arbetar... Vad vore mina dojjor utan en groda? Fattiga om ni frågar mig. =) Men, nu måste jag nog byta skosnören till ett par som har en mer matchande grön färg. Hmmm, skulle kanske virka egna...

14 kommentarer:

Call design sa...

Så läckert!

Pernilla sa...

Snygga! Måste väl erkänna att jag har ett par äkta själv, men den låga varianten så där är inga märken.

myzpyz sa...

aj löööövz!!!
kraMyz

Lotten sa...

Åhh såå coola de blev! Helt underbara! Klart att du skall ha virkade skosnören till...

Rät&Avig sa...

Virkade skosnören blir pricken över i:et!
/Ann-Britt

Emilia sa...

Coolt! Undrar vad maken skulle säga om jag dekorerade hans...

Malin sa...

Dom är helhäftiga! Mycket snyggare än originalmärket!

Myggan sa...

Jag har ett par lila som behöver ett par hönor. =)
Om ett dygn sitter vi vid samma köksbord och planerar lördagens besök på Syfestivalen. Tjohoo!
/Anna

PS. En sprillans ny madrass är parkerad i gästrummet.

Janette Millbom sa...

UNDERBART!!! Vi har startat en minirevolution! Upp på barrikaderna Carin!! <3

/Janette

Camilla sa...

Ja, virkade skoband i lite grövre akrylgarn skulle bli perfekt. Det gör mina elever för fullt till sina basketdojjor...Snygg stjärna, kan man få mönstertips, tro?

Maria i Falkenberg sa...

Wow, så läckert det blev! Synd att jag inte klarar av att ha sådana skor. Ha det så gott med Anna på Syfestivalen! Jag är grodgrön av avundsjuka.

Annas resa sa...

De är helt underbara! Ny tycker jag att du gör höns-convere till syrran din också ;)!

med nål och tråd sa...

Fasen vad grymma! tummen upp.

mary-ann sa...

måste ha!!