måndag, december 27, 2010

Jul-koma...

är ett härligt tillstånd! Ni vet, när alla eventuella måsten är över och man kan njuta av dem man tycker om, glädjas åt ledighet, god mat och dryck, frossa i julgodis och tindra över julklapparna man fått. Wohoo!! Jag fick massor av fina julklappar i år; ätbara, drickbara, sådana att äta med läsbara, skrivbara och en härlig i ull som värmer. Nedan ser ni bokhögen. Jag tröttnar aldrig på kreativa böcker och böcker med recept och jag fick alla tre som stod på min önskelista. Lyllos mig!
Kärleksmums är en härlig samling recept för alla oss som gillar sötsaker. Recepten är blandade med uppfriskande texter och mer eller mindre förvrängda talesätt och visdomsord. =) Den är dock inget för den som är känslig för svordomar. Kanske blir texten - från boken - nedan min ledstjärna för år 2011. Eller... bara som jag alltid lever (men inte borde)?! Oppsi daisy! Den syns kanske inte jättebra, men den handlar om att vi ska strunta i hysterin kring våra kroppar och låta dem flyga fritt och njuta mer av det vi tycker om och ropa JAAAAA till livet. Visst låter det klokt?
Om vi inte hörs innan årets slut vill jag
passa på att önska alla bloggläsare ett
Gott (och kreativt) Nytt År!

5 kommentarer:

myzpyz sa...

myz <3
jag vill oxå ha den dära blom-boken!
gott nytt år,
kraMyz

Myggan sa...

Jag skulle vilja "koma" mig jag. Du hade kunnat få min engelska version av blomboken, men den kanske kan passa någon annan.
P-K!

Fagermyrskan sa...

Jag skulle oxå vilja komma i julkoma... eller har jag precis gjort det??!!...mannen har fått jobba skift i julhelgen o går av idag kl 14.00... så då infaller mitt julkoma... hoppas jag. :o)
Ha det gott,kram Fagermyrskan

Anonym sa...

Det där om att njuta av livet istället för att oroa dig över sin kropp har jag försökt lära mamma i flera månader nu, men hon vägrar lyssna..

Sunna sa...

min dotter såg er temagran, gissa vad jag fick order om att göra.. underbar ide och vilka härliga böcker