onsdag, oktober 06, 2010

Bråda dagar

Det är bråda dagar inför stickeventet. Hyran är betald, maten beställd, alla gäster är fördelade i de 10 rummen och vi har beställt små hemlisar. Men, än återstår en del arbete.
En hel hög tyg ska omvandlas till förvaring, flera saker ska inhandlas och ett visst metallarbete ska utföras. Nyfikna? Det kommer fler bilder efter att eventet gått av stapeln. Vill du också vara med? Det finns 3 platser kvar...
När jag ändå var i farten blev det några markörer till mig. De söta babushka-pärlorna köpte jag på Syfestivalen i Borås. Visst är de ljuvliga! Symaskinen och fåret har jag fått av syster Yster och var egentligen örhängen. Hon vet att jag inte är överförtjust i dinglande sådana och jag fick tillåtelse att göra om dem. Eventuellt hamnar de som dekoration på någon väska...

4 kommentarer:

Missen sa...

Nu blev jag nyfiken!!!

Efwa - Medea sa...

Vad roligt det skulle vara att komma på stickeventet men tiden räcker inte till allt man vill. Förstår att ni kommer att få det alldeles underbart!!

Maria i Falkenberg sa...

Längtar!

Sunna sa...

ha det så underbart