måndag, december 21, 2009

Snöhelg

Helgen har vi tillbringat i ett vintervitt Skåne. Det har snöat hela helgen och vi blev lite besvikna i gårkväll när vi kom hem till ett snöfattigt Falkenberg. Visst ser det härligt ut?
Varför var vi i Skåne då? Jo, en av årets höjdpunkter gick av stapeln - Glentons mästarmöte (även kallat "lilla SM"). Varbergs Boise är förstärkt med ny tränare (den lille svarte) och en ny, duktig tjejbrottare (den längsta) från Kinna. Superkul att vi blir fler!
Truppen bestod av 2 förväntansfulla tränare och 4 nervösa tjejer. Om det gick bra? Jajjemän! 3 brons och 1 guld. Bronsmedaljösen i mitten och hon som ligger är mina duktiga hönor. =)
Så här ser jag ut när det är tävlingar. Ju mer nervös jag blir desto snabbare går stickorna...
Vad jag stickar på? Yll & Tyll har ett fint gratismönster till oss medlemmar som jag blev förälskad i. Av Rakels härliga 2-trådiga ullgarn i färgen Kattegatt + 1 härva Kampes oblekta blev det dessa góa vantar.
Efter tvätt i 60 grader blev de perfekta. Absolut mina nya favvosar.
-
Om vi inte "ses" innan jul vill jag
passa på att önska er
God Jul !

1 kommentar:

Linda sa...

God Jul önskar mamma, jag och Bella från ett snörikt Stockholm. =)