torsdag, april 23, 2009

Jag beroende?

Näää, jag kan bara inte hålla mig. Jag bara måste sticka lite, lite för att se hur det blir. Noro Kureyon Sock Yarn köpte jag på Grötö. Min stickkompis Kicki har gjort en sååå himla snygg sjal och jag bara måste ha. Färgerna är så ljuvligt våriga och det blir nog mer än bara provstickning, för det är ju nu den passar. Det är ju så svårt att låta bli...Mönstret hittade jag här. Egentligen vet jag inte om spetsstickning är min grej, men den här har lite lagom och är ganska rolig att sticka. Den virkade uddspetsen tänker jag göra i ett matchande - kan ni tänka er? - grönt alpaca.
-
I kväll har jag varit i Nöjesparken i Varberg och tittat på modevisning. Det var 3:orna på det estetiska programmet som visade upp 3 års mödor. Min stora höna går bara i ettan, men var med som modell. Det hela var mycket proffsigt arrangerat med ljus och ljud och alla modeller var sminkade och hårstylade av frisörelever. Och vilka kläder! Jag fick massor av inspiration och satt nästan och längtade hem till symaskinen. Ska på fest om några veckor. Jag kanske måste sy något nytt...
Hönan trippade fram i höga klackar (hon blir säkert 195 cm) och såg väldigt proffsig ut. Inte är hon lik mamma inte, men väldigt tjusig ändå - tycker jag.

4 kommentarer:

Sunna sa...

Ditt inlägg var precis vad jag behövde, garnet - underbart, boken -spännande, och en sjal, precis vad jag ville göra. Udden i grönt verkar också perfekt.
Tusen tack för inspirationen

Anna sa...

Så kul med modevisning, ser spännande ut! Sjalen kommer att bli grym, såg också Kickis snygga sjal på Grötö! Förövrigt så är det nog bara att inse att du är beroende. Ingen återvändo baby!

Kristina sa...

Fint garn, snyggt mönster och snygg tjej, vad kan man mer önska sig en fredagkväll? Trevlig helg!

MrsG sa...

Hej. Jag är en ny läsare av din blogg. Vad är det för nummer på Noro garnet? Det var ju verkligen jättefina färger. Hur många nystan gick det åt att göra en sådan sjal?