tisdag, mars 10, 2009

Tovat

Tänkte att jag gör 1 försök till med tråkbloggen och se, det gick. Så här är mina vantar tovade och klara. Det vill säga, efter 1:a omgången i tvättmaskinen med 1 tennisboll. Men, jag var inte riktigt nöjd och bestämde mig för att försöka en gång till och med 2 bollar. Nu har jag jättefina, tjocka, góa vantar - i storlek 10 år. Tyyypiskt!Glad i hågen tänkte jag lägga in en bild på vantarna otovade också, men icke sa Nicke. Men, men, man får vara glad för det lilla...

8 kommentarer:

Kristina sa...

Så fint tovde de är! Förstår jag rätt om de blev för små? Vill du göra dem större kan det gå, med rätt metod.

Stickfantomen sa...

Ja maken till problem med blogger och bilder och ibland text eller kommentarer... särskilt sedan helgen. Nå, tur man är av tålmodigare slaget lite likt en åsna i sin envishet.
Riktigt fina vantar!

Maria sa...

Lite svårt att kontrollera tovning i tvättmaskin...om den inte är toppmatad iallafall.

Sunna sa...

Så fina färgkombinationer, så enkelt men så snyggt, vad duktig du är. Jag har så dålig blick för sånt så jag får så mkt inspiration av allas bloggar, Tack

Veronica Tingvall sa...

Ja visst är det tråkigt att bilderna krånglar. Idag fick jag inte in en bild åt rätt håll fast den var åt rätt håll från början...

Storlekskontrollen är verkligen svår när man tovar. Jag blir också lite smått tokig. Men vantarna blev i alla fall jättefina.

Hoppas du har en trevlig kväll, kram/Veronica

Kristina sa...

Angående storleken. Gör "vantblock" i rätt storlek i hård papp eller liknande. Koka upp vatten och låt svalna något. Lägg i vantarna så att de ligger i 90 grader ungefär 20 minuter (eller längre)så att ullen blir plastisk. Krama ur och trä dem på vantblocken. Man kan få "knö", men segdrag försiktigt. Lycka till!

Beas sa...

Otroligt fint...synd på storleken, men går det inte att töja ut i vått tillstånd som man kan göra med tovade mössor?

Jag älskar grodan jag med och har varit sugen på att virka den länge.

Mössan din var också så otroligt fin, en sådan skulle jag inte ha något emot att ha själv.

Och är det dina barn som startat en ny blogg? Vilka otroligt fina barn!

Mia stickar sa...

Synd på storleken för vantarna är jättefina!