lördag, september 19, 2015

Flugsvamps-soppa?

Nej ingen soppa, men en klase med svamp. Nyst-pinnarna med flugsvampar på har jag täljt av färska björkgrenar och sedan har de legat och torkat först ute i vedboden och sen inomhus. Det är väldigt roligt att tälja i färskt trä om man har en välslipad kniv och när jag har börjat går det nästan inte att sluta.
Först tänkte jag ha dem omålade, men jag gillar rött med vita prickar så jag kunde inte låta bli. Och när jag väl hade målat svamparna tyckte jag att lite grönt (mossa?) skulle vara fint till så det slank dit av bara farten. =) 
Handgjorda som de är blev de lite olika och alla grenar är inte helt raka. Lång eller kort, rund eller spetsig hatt och kort eller lång fot. Precis som det är i naturen. Jag gillar olika!
När du läser detta har jag förmodligen redan anlänt till Vrigstad och höst-stickningen där. Bilen packade jag med Frisky Frog-boden och jag har med mig olika stickförvaringar, garn, vant-mönster, knappar mm och så de nya nyst-pinnarna förstås. Vi kanske ses. =)

6 kommentarer:

Maritas Maskor sa...

Så söta nystpinnar! Prickigt är ju så fint, så det var en jättebra idé! Ha så roligt i helgen nu!

Iréne JB sa...

Så fina! Att tälja en nystpinne står på min lista också. Fast min kommer säkert inte bli lika sör som dina! Ha det underbart i Vrigstad (det vet jag att du kommer ha).

Myggan sa...

Nystpinnarna var ännu finare i verkligheten! Gårdagen gick himlans snabbt, men vi syns ju snart igen. =)
/Syster Yster

frisky frog sa...

Japp, Vrigstad och stickningen var lika rolig som jag hade förväntat mig. Tjohoo!
Och några nystpinnar fick jag sålt. =)

Missen sa...

Snygga pinnar och jag längtar efter stickevent och att träffa goa stickvänner. Fast nu är det fokus på att få ett jobb. Jag trodde att jag skulle gilla att vara dagledig men fy va tråkigt det är. Nu vill jag sätta tänderna i en skola som vill ha mig kram

Emilia sa...

Så söta nystpinnar och vad roligt ni måste haft i helgen förstås!