fredag, augusti 21, 2015

Tiraholms fisk

Om man inte vet vad man ska göra kan man ta en tur till Tiraholm´s fisk. Tiraholm ligger på en udde mitt på sjön Bolmens västra strand. Jag visste inte om att det fanns förräns jag hittade denna pärla när jag googlade efter sevärdheter i Halland och dess närhet. Här är vägen från vatten till tallrik bara ca 20 meter och man kan njuta av diverse fisksorter i alla dess former. Jag kan rekommendera den mixade grill-tallriken. Mums!
Det var en härlig dag när vi tog bågarna hit (om än lite blåsigt) och det var inte svårt att välja verandan när vi skulle äta. Restaurant, pub, glasskiosk och fiskbutiken ligger i en ladugårdsliknande byggnad, men om det verkligen har varit ett hem för kor och annat vet jag faktiskt inte. Väldigt fint var det i alla fall.
Just den här bilden visar det inte, men går man ner till sandstranden eller ut på den stora träbryggan har man en härlig utsikt ut över Bolmen. Vill man sen har mer äventyr härifrån kan man köra till färjelägret och ta färjan över till Bolmsö. Därifrån går slingrande vägar mot Ljungby eller Simlångsdalen beroende på vart man vill sen.
Den här skylten hittade vi på den fina bryggan där det också finns plats för gästande båtar om man kommer sjövägen. På hemsidan står det dock att man gör säkrast i att ringa för att få exakta öppettider.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Jättefint ställe och god fisk! Kan rekommendera gösen.

Myggan sa...

Hittar man så fina smultronställen när man kör MC tror jag att jag måste utöka mitt körkort lite. =)
/Anna