torsdag, april 09, 2015

Skattkistan

Vem har sagt att man måste ha påsk-ägg för att kunna ge bort påskgodis? Jag tycker att det går precis lika bra med en skattkista. =)
Idén fick jag från en elev som tog med sig mammans slöjdalster från tidigt 80-tal. Med läder skuret i remsor och möbelspik får en enkel ask gjord av plywood och en hyvlad furubit som lock ett helt annat uttryck.
Jag skulle kunna gjort gångjärnen av läder precis som haspen, men de tunna gångjärnen av mässing passar ju så bra.
En skattkista måste förstås innehålla en massa guldpengar och jag valde de som är gjorda av choklad. Är det påsk så är det.
Jag tänker att mottagaren kanske vill ha andra saker i den här kistan när påsken är över så jag har inrett den med filttyg och en liten spegel av plast. Smyckes-skrin kanske...

3 kommentarer:

Ullfull sa...

Så fin! Lyckliga mottagare! / Kram

Emilia sa...

Snyggaste "påskägget"!

Cicci H sa...

Nu blev jag enoooormt avis på att det inte var jag som har dig som mormor... ;-).