måndag, september 09, 2013

Min helg

Fredagen avslutade jag som flyttkarl. Nu har stora hönan flyttat från delat studentboende till egen lägenhet.
Lördagen ägnades bla åt att skörda bondbönor. Lite pyssel att spritsa, förvälla och skala dem, men det är det värt. Frästa med smör, salt och vitlök blir de ljuvliga. Lite stickat blev det också - förstås. Just nu är det en Caramel som är mest intressant.
Söndagen blev också en skördedag. Om man lägger nyskördade kryddor i frysen är de nästan som färska när man använder dem i maten till vintern. Lite sommar sparade i återförslutningsbara påsar.
Trots att det blåst halv storm hela helgen har det varit shorts-väder. 24 grader i september kan man inte klaga på. Vi passade på att köra en lååång runda på hojjarna. Ett av mina få nyårslöften var att köra mer hoj detta året. Såna löften är både roliga och lätta att hålla =)

4 kommentarer:

myzpyz sa...

fett najz helg!
kraMyz

Sjömans-Elin sa...

Bondbönor! Mums! Blev inga såna i år. Kanske nästa...

Myggan sa...

Det ser ut som om du klarat dig utan mig. Och jag ser att du stickar duktigt på min tröja. =)
Imorgon kanske vi kan samla ihop vår gula och planera lite?
/Syster Yster

Ullfull sa...

Ser både gott och fint ut! Caramel vill jag också sticka, får se om det blir nån... / Kram