torsdag, oktober 18, 2012

Packad och glad

Så är det mesta färdigtpackat inför stickeventet. 07.00 prick i morgon bitti går en fullastad toyota mot finaste syster Yster i Habo och Munkaskog. Med i packningen finns min nya, mobila Frisky Frog´s Bod. 
3 träskivor sammansatta med gängstav, muttrar och öglor blev en finurlig vikvägg som kan stå för sig själv vad som helst. Är det riktigt bråttom kan man lägga in dem i bilen med prylar och allt. Det blir lite av varje på den.
Jag trodde inte att jag skulle hinna, men till slut fick jag ihop ett gäng jätte-säkerhetsnålar i 8 olika träslag. Allt från rödaste padauk, mörk valnöt till ljus björk och gulaktig citron.
Återvunnet gånger 2. Gamla konservburkar och återvunnen björkplywood har blivit garngömmor med hål i locket. Eller kan man göra som jag - ha ett nystan med hampasnöre i.
Bra-att-ha-påsar i 2 olika storlekar. Jag har frossat i mina finaste tyger med grodor, grisar, björkstammar, trådrullar och annat fint. Tjohoo, nu är det nära. =)

8 kommentarer:

Missen sa...

Jag kommer att sakna er. Citron nål och hela ställningen är ju gör praktisk.Kram Marie

Otaliga projekt sa...

Dina säkerhetsnålar är ena riktiga darlingar. Jag är sjukt sugen på en (eller flera) sådana. Nu tror jag förvisso att de säljer slut i helgen, men det kanske blir en omgång till? Hoppas.
Ha en riktigt trevlig helg.
Sarah

disa sa...

Åh, så mycket fint du har gjort! Ha så roligt nu. =)

Maria i Falkenberg sa...

Fantastiskt! Jag dreglar! Vi ses!

Cicci H sa...

Å när jag skriver detta är du redan på plats. Vi ses imorgon och jag kan se och ta på alla sakerna IRL!

A´marie sa...

Vad du har jobbat!! Hoppas att du säljer riktigt mycket. Kram

I det blå huset sa...

Så mycket fint du har med dig upp. Önskar så att jag hade kunnat vara med...

Cicci H sa...

Så snäll du är som redan tänkt på att fixa nål till mig! Hoppas du är lika nöjd med allt vad helgen innebar, som jag, och alla andra också verkar vara! Kram och tack för allt!