onsdag, oktober 03, 2012

Gotländsk värme

Idag tycker jag lite synd om mig själv för jag ligger hemma med feber. Alla goa ungar får klara sig utan träslöjd idag och förmodligen i morgon också (torsdag, fredag är det studiedagar). Sover en stund, dricker thé, sover lite till och dricker mer thé. Kanske att jag stickar lite... sen, kanske. Eller så tänder jag en värmande brasa...
Fast egentligen behöver jag inte det för jag har gotländsk värme på mig. Av 2 härvor Töis från Gotlands spinneri har jag gjort den underbaraste, mjukaste poncho. Mönstret kom med snigelpost från finaste Ullfull.
Det var ingen krage på mönstret, men eftersom jag fick garn över plockade jag upp maskor i halskragen och stickade så långt garnet räckte.Det blev en lång, härlig krage som kan bäras lite slarvigt...
eller vikas dubbelt lite mer prydligt. Väääldigt varm och skön är den i alla fall. I garnförrådet finns det ytterligare härvor - 1 grön och 3 i olika grå nyanser - som väntar på att bli något värmande. Det får nog bli någon mysig kofta eller en skön tröja...

14 kommentarer:

Otaliga projekt sa...

Kanonfin! Verkligen jättefin. Jag gillar när ränderna/färgerna "byts om". Det heter nog nåt snajdigt på stickspråk, men jag kan det inte.
Gillar´t i alla fall.

Sunna sa...

jag började ju på en förra gången i habo men den blev liggandes, kanske skulle leta fram den, din är ju underbar

Karin-Ida sa...

åh vad fin!!

Myggan sa...

Den blev kanonfin på också. Kankse borde jag förvandla mina lila nystan till en likadan. Eller fixar du det? ;) Hade vi varit smarta så hade vi fotat varandra i helgen.
Krya på dig!
/Syster Yster

Ullfull sa...

Åh så fin den blev!! Syns snart! Kram Anita

disa sa...

Helt underbar!! =)

Missen sa...

Krya på dig, fin fin poncho. Hur ser det ut i november för dig med fredagsfika/Marie

A´marie sa...

Fiiiiiiin röd färg och härlig med krage. Krya på dig! Många kramar.

Eva Hudin sa...

En sån vacker poncho du stickat. Det verkar vara förkylningstider nu. Krya på dig!
/Eva

Manduzana stickar sa...

Nämen, stackare som är sjuk. Tur att du har en sjukt snygg poncho som du kan värma dig med :)

Cicci H sa...

Ponchon är jättesnygg! Gillar när ränderna är olika breda och liksom byter plats, om du förstår... Krya på dig!

Susilull sa...

Kanonfin! Ser väldigt mysig ut och jag kan tänka mig att den är varm!

Krya på dig!

Mia stickar sa...

Vilken fin färgsättning på den! Jag stickar den i enfärgat grått inte alls lika kul! Fick hjälp av Ullfull så jag fick tag på garn och mönster!

aliciasivert.se sa...

Åh så vacker, det är ju inte klokt! Skulle mysa runt i den där för jämnan.