onsdag, juni 22, 2011

Nyponrosen

Till slut blev Nyponrosen blockad. Det var betygssättning, bal, studentfirande och en läsårsavslutning som sinkade mig.  Garnet som Tant Kofta döpt till Nyponros (svagt gula fläckarna i det skira rosa) köpte jag när vi gjorde vår härliga utflykt norröver till Öppen Koffert. Jag började i spetsen, har ökat 1 maska i kanterna på varje varv och på vart 30:e varv gjorde jag ett hålvarv för att det skulle bli lite mer "liv".
Jag tycker att enfärgade ränder eller en uddkant i avvikande färg lyfter melerade garn och även på denna sjal använde jag mig av Stickfrossas udd. Dels för att jag gillar den och dels för att jag har lyckats lära mig den utantill. =)

11 kommentarer:

Majstess sa...

Vilken underbar sjal!! Den vita kanten är perfekt till det rosa!!

Emma sa...

Jättefin! :)

MaLaria sa...

Underbart vacker sommarsjal :)

disa sa...

Underbart fin!! =)

mary-ann sa...

underbar ljuvlig sjal!

Myggan sa...

Jättesnygg! Om du ger mig den så kan du fortsätta på min påbörjade...
/Syster Yster

Tant Kofta - Lotta Blom sa...

Hej, hej!
Så fint!
Spetsen klär den melerade rosa ytan såden blir extra vacker.
med hej fr. en som skall färga under midsommarhelgen.

Blenda sa...

Åh, så enkelt och fint! Jag får nog sno den idén!

Ha en bra midsommar!
/Blenda

Anonym sa...

Tack för tipset om var mönstret fanns, nu är det mitt.Gillar verkligen uddspetsen.Din sjal blev jätte fin.// Jenny-Ann

Manduzana stickar sa...

Vilken ljuvlig sjal!

Maria i Falkenberg sa...

Den är underbar! Jag undrar om inte nyponblom ska bli min nya färg?!