söndag, juni 15, 2008

WWKIP

I går var vi 12 tappra stickare på Blå torget i lilla Habo. Vi hade i alla fall tur med vädret och många var de nyfikna som besökte oss och ville se vad vi gjorde. Om vi gör WWKIP till en tradition blir vi kanske fler nästa år. För min egen del blev det en lyckad dag. Förutom att jag träffade en del bekanta som jag inte sett på länge fick jag lära mig nya saker. Kvinnan längst till vänster på nedre kortet gav mig tips på hur jag bäst garvar mitt stora gäddskinn som för tillfället bor i frysen. En annan kvinna som bara var nyfiken på vad vi gjorde visade underbara vantar som var stickade i tegelstickning. Tyvärr hörde hon väldigt dåligt så konversationen gick inget vidare, men hon visade hur stickningen gick till. Jag hittade beskrivning på hur stickningen går till i min stickbok så det får bli en provlapp innan jag gör egna vantar eller sockor...

2 kommentarer:

Efwa - Medea sa...

Jag hade gärna kommit till Habo och stickat men var bortrest. Hoppas verkligen det blir av nästa år. Då kommer jag!!
Nu ska jag kolla runt på din blogg lite.
Hej från Efwa

Janette Millbom sa...

ser härligt ut. tyvärr kunde jag inte gå här i gbg i år. vill gärna va med nåt år.