måndag, oktober 27, 2014

Mini-sockor

I helgen hade jag nöjet att få umgås med bonus-barnbarnet igen. Gullungen och jag  gillar samma godis och chips och vi leker ganska bra ihop faktiskt. Bra va? Eftersom vi bor väldigt nära varandra brukar jag köra henne hem när det börjar bli sängdags så att hon får sova (och vakna) i sin säng, men först är det skumbad och byte till pyjamas hos oss. Denna gång passade jag på att rita av hennes små strumpor när jag ändå hade fått av henne dem.
När hon hade somnat i mitt knä och jag smugit ner henne i hennes nya, fina säng hade jag några timmar på mig innan mammorna skulle vara hemma. Jag hann sticka en liten minisocka innan de kom från jobbet och den andra blev färdig igår till frukost-tv´n. Nu ligger de och torkar framför kaminen. Kanske att de blev väl stora i alla fall...
 
Garn: 58g Big Fabel
Stickor: 5
Mönster: min variant av tåupp

Tillägg: Nej, eftersom de inte är till mig får de inte vara med i sockutmaningen.

4 kommentarer:

Blenda sa...

De är i alla fall fina, även om de inte "räknas"!

Missen sa...

Så söta/ marie

Sunna sa...

Visst är det något speciellt med dessa bonusar, jag har turen att ha fått tre nu, tänkte faktiskt på dig häromdagen, såg en groda på ravelry och längtan infann sig direkt, haha ha det gott vännen

Myggan sa...

Helt riktigt, såna minisar ingår INTE i utmaningen. =)
Men de är väldigt söta. Samma färg som i mina svartrandiga höstglöd?
Jag skulle behöva lite systermys. Det känns väldigt långt till vår Havannahelg.....
/Syster Yster