måndag, februari 10, 2014

Fuck Putin!

Stora dottern frågade häromdagen om vi som föräldrar hade gjort upp en strategi hur vi skulle uppfostra våra döttrar vad gäller människors härkomst, religion eller sexuella läggning. Nej, vi är båda av den åsikten att alla har samma rättigheter oavsett vem man är och det genomsyrade kanske vår barnuppfostran utan att vi tänkte på det.
När vi firade M´s 22-årsdag i  helgen pratade E och hennes flickvän om stödet som de med olika sexuella läggningar får på Facebook och Instagram just nu och jag påpekade att samma stöd finns i den "garniga" delen av bloggvärlden. Som så många andra blir jag mer än störd av Putins inställning till människor. Han kan (som mamsen skulle ha sagt det) ta sig i dalen. Det betyder att jag bojkottar OS vilket iof inte är så svårt när mannen ligger på sjukhus - igen - (suck) och sport på TV inte är det roligaste jag vet. Dessutom stickar  jag regnbågs-sockar. Nya favvo-receptet är avbruten moss-stickning som blir så snyggt och är riktigt roligt att göra.

9 kommentarer:

ylva sa...

Håller med ! Det är inte klokt egentligen hur galen världen är .Fina sockar i alla fall måste kolla vad avbruten mosstickning är har inte stött på det tidigare tror jag .

Missen sa...

Håller med att alla har lika värde. Så tråkigt att höra att mannen är på sjukhus igen kram Marie

Anonym sa...

Att det ska vara så för vissa att förstå alla människors lika värde?! Tänk vad tråkig världen skulle vara om alla tyckte, kände och tänkte likadant. Vi är unika. Varför inte ta tillvara det istället.
Och att bojkotta OS är inte särskilt svårt. Sport är slöseri med vaken tid. Tycker jag :)
//Lina

miastick sa...

Bra skrivet!
Vad snyggt med avbruten mosstickning- hur gör man det tro? (Finns säkert i nån bok jag har eller på nätet, så jag behöver inte fråga men gör det ändå.)

Sjömans-Elin sa...

...fast hjälper det verkligen att bojkotta OS? Känns som om det gör varken till eller ifrån om jag sitter och kollar skidor på tv...

Susilull sa...

Jag har inte bojkottat OS, men har protesterat mot Putins inställning på bloggen, känns bra att man på olika sociala medier ändå kan visa sitt stöd för alla oss OLIKA människor.
Alla kämpande idrottsmän vill jag fortfarande hejja på, men invigningen tröttnade jag på snabbt, så tråkig!
Kändes lite elakt bra att den inte överglänste tidigare invigningar:-)
Tråkigt att din man är sjuk igen!
Sockorna blir kanonfina!

Myggan sa...

Jädra osis med gubben! Pussa på honom från mig.
Putin får definitivt inga pussar!
Avbruten moss-stickning får det nog bli på något par sockor så småningom.
/Anna

Sjömans-Elin sa...

Apropå restgarner, ta en titt på den här: http://ratoavig.blogspot.se/2014/02/mini-mania-scarf.html

Ina sa...

Håller helt med, alla har samma rättigheter. Kärlek som kärlek! =)
Hörde om Elon från farmor, hoppas allt går bra och att han snart är hemma igen! Kram