tisdag, december 01, 2015

Toa-matta #2

Eftersom det inte är jul året om (vilken tur) tänkte jag att jag måste ha en toa-matta till. Denna gång har jag varken stickat eller virkat. Det fick helt enkelt bli en knuten matta istället. Riktigt kul om än lite otympligt att hantera.
Rosa kanske inte är en helt tippad färg när det gäller mig. Jag är definitivt mer röd eller orange, men en rosa matta passar till de rosa handdukarna som jag köpt in en viss dansk butik.
Jag har använt mig av Zpagetti-garnet från Järbo. Exakt 600 gram gick det åt till mattan som blev ca 45X45 cm. Vill man göra egna remsor funkar det så klart att klippa matt-trasor av tyger men tycker om eller kanske klippa remsor av kasserade tischor.
Jag klippte 10centimeters-bitar som jag sen knutit med en enkel knut på ett slags nät som jag köpte på Skara slöjddetaljer. Lite pilligt, men det gick fortare än vad jag trodde att det skulle gör. Sen har jag inte sagt att jag skulle palla en stor matta...

1 kommentar:

Myggan sa...

Vilken mysig matta! Den blir nog skön att stoppa tårna i när man gör morgontoaletten. =)
/Syster Yster