tisdag, november 17, 2015

Sock-beställning

Det är över ett år sedan jag lovade kokerskan på en av de skolor jag jobbade på tidigare att jag skulle sticka ett par sockor åt henne. I somras kom jag igång ordentligt, men sen glömde jag liksom bort dem igen. Men, efter beslutsam monogamstickning är de äntligen färdiga.
De falska flätorna är egentligen ganska roliga att göra och blir så himla fina om ni frågar mig så jag vet inte riktigt vad motståndet har bestått av. Den här gången blev det Judy´s magic cast on och jag tycker själv att den sitter riktigt bra nu. I början var den liksom helt omöjlig att få in i min hjärna.
Garn: ca 79 gram Frost
Stickor: 2,5 mm
Mönster: mitt eget tå-upp

1 kommentar:

Myggan sa...

Både Judy och falska fläter är ju kanon. Sockorna blev jättefina!
/Syster Yster