tisdag, juli 07, 2015

Från presenning till förvaring

Den 12:e och sommarmarknaden hos Ull&Garn i Vadstena närmar sig med stormsteg och här i Froggen-land är det precis som vanligt. Symaskinen går varm och det klipps och fixas. Att vara ute i god tid är ju inte precis min melodi så det är lite av samma panik som vanligt. Typiskt!
Förra året köpte jag en armerad presenning till ett trädgårdsprojekt, men det blev aldrig riktigt som jag tänkt så den blev liggande oanvänd. Tills idag, när jag önskade att jag hade haft lite fin vaxduk. Jag orkade inte köra in till staden och handla, men när jag kom ner till källaren och tvättmaskinen låg den där. Tjohoo! Så nu syr jag små genomskinliga projektväskor och tillbehörsförvaring som en galning. =)

7 kommentarer:

Myggan sa...

Snyggt! Här filas det också.....
/Syster Yster

Missen sa...

De blir fina, att man alltid är ute i sista stund kram.
P.s jag har som mål att sticka 24 par

Emilia sa...

Snygga och perfekt att man kan se igenom - men många projekt i rullning samtidigt kan man ju lätt ta fel annars ;)

Unknown sa...

Supersnygga!

LADY JEN sa...

Vad häftiga!

Carin@Ullhärvan sa...

Helt perfekta! Och så bra att man kan se vad som är i. /Kram

Efwa - Medea sa...

Superfina!