torsdag, januari 02, 2014

Ut med 2013 - in med 2014

Så har vi sparkat ut 2013. Skönt om du frågar mig. Med mannen på sjukhus hela december vill jag mer än gärna gå vidare och jag börjar idag. I eftermiddag hämtar jag hem kärleken och med lite rehab är han snart som ny. Tjohoo! Och tack snälla för alla värmande tankar!
Jag fick finfina julklappar och 2 av dessa var stickböcker. Myggan och jag har kanske, kanske en liten plan med Arne & Carlos fina bok. Vi får väl se hur det blir med det...
I Härligt stickat finns massor av fin modeller och jag vill göra dem allihop. Tanken är att både garnlager och UFO-samlingen ska minska (i år också).
Garnekvationen för 2013 ser ju inte riktigt ut som jag hade tänkt mig, men jag tar nya friska tag och tänker att det blir bättre i år.
Den här borde ju bättra på  det hela...
 eller den här.
Först ska jag ta tag i några ufo´n - SEN väljer jag vilken modell jag ska börja med. =)
Jag önskar er alla en god fortsättning och
ett riktigt härligt garn-år!

10 kommentarer:

Blenda sa...

God fortsättning på det nya året! Skönt att du får hem maken, det blir så mycket mer vardag och lugn när man slipper sjukhuset, även om det fortfarande krävs rehab.

Och tack för tipset om bra stickbok - tycker oftast att det är som ett lotteri att köpa stickböcker (jag till 99,9 % köper på nätet) eftersom de kan se trevliga ut på framsidan och i baksidestexten, men sen är de inte alls som man hoppats när man får hem dem...

Ha det gott!

Ullfull sa...

Gott Nytt StickÅr!! Skönt att få hem mannen! / Kram till Er alla

Emilia sa...

Många fina modeller att välja emellan - men visst är det smart att sticka färdigt ufon först (tror inte jag själv kommer att lyckas, men än i år har jag i alla fall inte startat upp något nytt...)! Härligt att höra att mannen får komma hem igen!

Missen sa...

Den boken tar bra på lagret med alla fina koftor. Skönt att mannen i livet kommer hem. Vi får träffas en helg eller på sportlovet. Jag har anmällt mig till stickhelgen som går avstapel under vasaloppet. Kram på dig

Missen sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Cicci H sa...

Så gott att ni får hem Honom. Så fina kläder det var i den boken! Som alltid; så mkt man vill göra och för lite tid att göra dem på ;-). God fortsättning på nya året! Kram

Sunna sa...

Tack snälla för din fina kommentar, och så underbart att få bli en hel familj igen, jag är så nyfiken på arne o carlos bok, hur är den egentligen, ger den någon inspiration, ha en bra fortsättning

Iréne JB sa...

God fortsättning på det nya året. Skönt att få hem maken också kan jag tänka.

myzpyz sa...

yey för att husbandet ditt kommer hem :)
kärlek till er alla!
kraMyz

Susilull sa...

Skönt att du får hem din älskling igen!!
Att frossa bland mönster i härliga böcker låter som en bra start på ett nytt år!

Kram och God fortsättning!