tisdag, augusti 06, 2013

Bröllopsklänningen

När vi skulle på bröllop innan sommaren började på allvar hittade jag det här fina tyget på Skroten (var annars). Det är ett tungt, lite silkigt tyg som faller fint och jag gillar de olika röda nyanserna. Livet är omlott, kjoldelen är figurnära och dragkedjan i ryggen ger perfekt passform. Den här gången gjorde jag en helfodrad klänning. Jag skriver den här gången för det är nog klänning #14 eller 15 i samma modell.
Modellen är min absoluta favorit och första gången jag sydde den var till mitt eget bröllop, men då i gräddvitt brodyr-tyg. Jag fick veta från mer än ett håll att det betyder otur att sy sin egen brudklänning och jag skulle få gråta lika många tårar som det fanns stygn i klänningen. Idag firar vi tenn-bröllopsdag (10 år) och samtidigt att det var 25 år sedan vi träffades och ha vad fel alla hade. Vi har det bättre än någonsin och siktar på 25 år till. =) Hurra för oss och puss på dig vännen!

6 kommentarer:

Missen sa...

Snygg varför överge en modell som man gillar kram

Ullfull sa...

Så fin! Grattis till alla åren!! / Kram

Anna sa...

Grattis! Var hittar man mönstret?

Cicci H sa...

Grattis till både bröllopsdag och snygg klänning!

A´marie sa...

Så snygg, mycket fint tyg, vi ses snart. Kram

Myggan sa...

Grattis! Hade frågat mig hade jag sagt 5-6 år. =)
Och jag inser att jag har ca 5 år kvar innan jag kan "kräva" något giftemål. Fast man vet ju aldrig...
Syns till lööda.
/Anna