söndag, juni 03, 2012

Apelsin-färgat

Har ni sett höstens modeller på garnstudio? Eller rättare sagt de som man kan rösta fram som hösten modeller. En av koftorna är virkad med en stor mormors-ruta på ryggen och den gav mig inspiration till en virkad bolero.
Garnet som jag fick av syster Yster - Sarisilk, banangarn och Mangomoon med pärlor på plus 2 härvor Heavens Hand ska bli en kortärmad (möjligen 3/4 ärm) jacka/bolero med lite slängiga framstycken. Jag hoppas att den blir klar tills jag ska på 50-årsfest...

7 kommentarer:

Missen sa...

Härlig färg, den kommer bli en solig kreation/Marie

Karin Ida sa...

Vilka fina färger!!
Karin-Ida

Maria Harrsjö sa...

Vilka otroligt fina garner, ser fram emot slutresultatet! Låter fint!

Emilia sa...

Härliga färger - hoppas du blir klar i tid ;)

Sunna sa...

Den är så mycket du, redan nu. Kommer bli supersnygg

Myggan sa...

Så fint det blir! Mitt sarisilke är uppstickat (till 50-årskalaset) och det orangegröna testvirkas nu.
P-K!
/Syster Yster

yvonne sa...

Vilka underbara glada färger!