lördag, februari 18, 2012

Presenter + utmaning

Jag varit upptagen med arbetsplatsbyte och har därför ingen egen dator för tillfället. Det har gjort att jag har varit lite osynlig på sista tiden, men tack vare ett stundande sportlov och snälla döttrar tänkte jag ändra på det nu.
Passar på att visa finfina väskan med froggisar och Kaunigarn som jag fick av finaste My när jag var på minievent hos syster Yster. Egentligen fick jag ett nystan med en fantastisk grön färg, men syster älskar också grönt och jag halkar mer och mer åt rött så vi bytte. Härvan i de ljuvliga färgerna fick jag av min favvosjöman. Hon har gjort det alldeles själv och jag bara avgudar det. Tack snälla båda! (Färgerna syns tyvärr inte super. =/)
Garnfynd Big Fabel och Noro från Lerdalaboden och Astrid´s.


Jag fick en utmaning av finaste My för ett tag sedan.

Vad gjorde du för 10 år sedan?
Jag hade en hantverksbutik hemma på gården och vikarierade i alla möjliga (och omöjliga) ämnen på olika skolor i Falkenberg och grubblade på om jag skulle våga utbilda mig till "riktig" lärare.

Vad gjorde du för 1 år sedan?
Jag arbetade på bästaste Varlaskolan i Kungsbacka.

Vilka 5 snacks tycker du om?
Salt lakritschoklad
Salt lakritschoklad
Vinägerchips
Salt lakritschoklad
Ostbågar.

Vilka sånger kan du utantill?
Julsånger
Barnsånger
Högtidssånger
Du gamla du fria och några till.

Saker du skulle göra om du blev mångmiljonär:
Anlita hantverkare så att vårt "renoveringsobjekt" blir klart (vi började -93).

5 dåliga vanor du har:
Är kungen av skåpätare. 
Älskar att starta projekt, men är usel på att avsluta dem.
GODIS!!
Svär på tok för mycket.
Skjuter gärna upp saker till sista sekund.

5 saker du gillar att göra: 
Umgås med familjen.
Allt som har med olika hantverk att göra, både trä och textil.
Umgås med bästaste vännen och hennes familj.
Äta mat med något gott att dricka till.
Älskar att organisera (men hatar att städa). Mitt nya jobb är rena drömmen för en sån...

5 saker du aldrig klär dig i:
Högklackat (nästan i alla  fall)
Stickat i ful(akryl)garn
Gult eller brunt
Plissérat
Päls

5 favoritsaker:
Garnlagret
Datorn
Hantverks-biblioteket
Snickarboden
Grodskåpet

Den som känner sig sugen får gärna anta utmaningen.

3 kommentarer:

Myggan sa...

Skåpätare? Den ovanan ignorerade jag. =)
/Syster Yster

Annas resa sa...

Kul läsning! Jag nappade på din utmaning! :)

myzpyz sa...

puzz!
saknar dig :)
fick iaf kramas med Sunna idag.
kraMyz