fredag, oktober 14, 2011

Gafflar

Inte duggar inläggen tätt här precis, men det har sin orsaker. I måndags kväll byggde jag fågelholkar med min entreprenörsklass, i onsdags kväll åkte jag till Göteborgs Universitet för att hjälpa till med att utforma nya slöjdlärarutbildningen och igår kväll arbetade jag vid bandsågen. Om en vecka har förmodligen de första gästerna anlänt till Stickeventet och än är det en del att fixa och mail och sms går i skyttetrafik till syster Yster och så ska ju stickkorgen packas. Hjälp, vad ska jag ha med mig??!!
Denna veckan har jag sågat gafflar på lediga stunder (som om jag hade några). Det råder tydligen en viss brist på trägafflar att göra sin gaffelvirkning på och jag har lovat att försöka råda bot på det. Nu ska det bara till ett antal timmar för att få dem slipade och vaxade så att de blir riktigt lena och lättarbetade. Tidigare har jag bara gjort gafflar i björk, men nu testar jag den vackra, röda alen också.

7 kommentarer:

Carin@Ullhärvan sa...

Jag har varit på jakt efter en gaffel länge, så hoppas det går att lösa nästa helg.
Vi ses då/ Carin

Efwa - Medea sa...

Ser fram mot nästa helg. Det ska bli så kul att träffa alla!

Missen sa...

Ja det ska bli riktigt roligt att åka iväg och träffa likasinnade/Marie

Myggan sa...

Japp, det är mycket som ska fixas nu. Kan man ta ledigt från jobbet nästa vecka? Tankarna är ju liksom ändå på annat håll.
/Syster Yster

Janette Millbom sa...

Ser fint ut, vad roligt! JAg gjorde ju en hel uppsättning gafflar i olika storlekar och träsag på klangen, men tror du jag har använt dom? ;)

Sunna sa...

men va duktig du är som gör så fina gafflar, jag skulle gärna testa på gaffelvirkning någon gång, ser himla kul ut, då beställer jag en gaffel av dig, ha det underbart på ert event

Bambustickan sa...

Vilka underbart fina gafflar! Själv har jag en ifrån stoff o stil... Tänkte också snida till en i trä efter som jag går på universitete och har detta som egna poäng tips och ideer om det hela?