fredag, september 02, 2011

Gammelmans-sockar

Nej jag har inte gått under jord, men rivstart på arbetet och ett blixtnedslag i trädgården har inte gjort bloggandet till någon önskedröm. Nu är jag dock på banan igen.
Helgen ska till bringas hos päronen för att hjälpa dem att flytta. Eftersom papsen har fyllt år tänker vi passa på att gratulera honom med ett par nya sockar. De han fick sist har mamsen lagat flera gånger och hon får slita dem av honom för att kunna tvätta dem. Mer tacksam att sticka till får man leta efter. =)
Jag har stickat dem i 1 tråd Fabel och 1 tråd Sockgarn från Hjertegarn så det går ganska fort. Att det är ett bra mönster gör ju inte det hela sämre.

4 kommentarer:

skapa och inreda sa...

Mycket fina sockar! :)

Myggan sa...

Snygga! Om du stickar ett par till mig så lovar jag att inte skvallra för papsen att du kallade dem för gammelmanssockar. =)

Vi syns imorgon!

/Anna

OttoPippi sa...

Jättefina!!! Pappsen måste ha blivit mycket glad!!!

Malena sa...

Hej!
Letade efter mönstret, men blir inte riktigt klok på vilket du använt. Kan du skriva till vilket nummer mönstret har? Jag skulle behöva sticka lite tjockare sockar nu när det börjar bli kallt.
Sockarna du stickat är jättefina!!!
Malena