torsdag, maj 19, 2011

Yatzy

Jag avskyr att spela spel! Det kan ha något att göra med att papsen har vinnarskalle och han hade svårt att låta oss vinna när vi var barn. Jag har inte ens gillat att spela spel med barnen och har verkligen fått tvinga mig till att delta i Fia med knuff, Trivial Pursuit, Svarte Petter och annat...Om det inte gäller Yatzy. Det är vad jag kallar spel det! För ett tag sedan såg jag ett trädgårds-yatzy i en leksakstidning. Vilken bra idé och ett bra skolslöjdsprojekt tänkte jag och var bara tvungen att testa. Stora tärningar - 4 X 4 cm - i furu som jag slipat av hörnen på, betsat i goa färger och så gjorde jag prickarna av möbelspik i mässing. Gissa om jag ska spela på stranden i sommar, bara jag kan tvinga någon att vara med...

12 kommentarer:

Manduzana stickar sa...

Åh, vad häftigt!

Kristina sa...

Vilken väldigt bra idé! Hoppas du får någon att spela med!

myzpyz sa...

va fint!
du kan väl ta med det i oktober? jag spelar gärna ett parti yatzy - heter det ens parti???
kraMyz

Pernilla sa...

Yatzy är kul. Fin penna förresten.

Call design sa...

Tänk vad kul att få spela Yatzy med så fint spel!

Raggmunk sa...

Du är väl för rolig, när du gjort ett krocket spel kommer jag och spelar med er.
(men det skall vara Lennarts regler)

Lillannen sa...

Helläckert!!

Myggan sa...

Eftersom jag har samma pappa kan jag inte annat än att hålla med. Luffarshack och minigolf ger mig fortfarande rysningar. =) Annat är detmed Yatzy. Kan det bero på att Papsen aldrig spelat det med oss?
När sska vi spela?
/Anna

Anna sa...

Hej vilken kul ide, ett bra sätt att hjärngympa på!

Sunna sa...

åhh vilken underbar ide, du är så klok du

Anonym sa...

Vilka roliga tärningar! En toppenide.

Efwa - Medea sa...

Wow, vilka fina! Håller med kraMyz att du får ta med det i oktober. =D