onsdag, februari 16, 2011

Ledig dag 3

I kommunen jag där jag jobbar ääääälskar man förkortningar. Många av er känner säkert till APT, EVK, EVG, IUP och EST, men det räcker inte för Kungsbacka. ALLT ska göras om till dessa förkortningar som ibland är omöjliga att hålla isär. Den sista jag lärt mig är APA. När jag var ung tittade vi på Spanarna på Hill Street. Efter morgonens genomgång sa konstapeln alltid: Be carefull out there! Min chef säger: Och kom ihåg, APA (alltid positiv attityd)!Egentligen är jag inte stormförtjust i nåltovning, men den lilla apan fanns i mitt huvud när jag vaknade. Kanske, kanske får han armar också innan han flytta till mitt skrivbord på jobbet.

4 kommentarer:

Pernilla sa...

Söt apa! Spanarna på Hill Street kommer jag ihåg. Varför visar man inte det igen?

Kristina sa...

Hej!
Apan är jättefin!!!Jag misstänker att du har sportlov! Härligt med lite tid då man kan organisera och improvisera och göra lite som man vill. Jag får också lite sådan tid nu efter redovisning av kurs idag.
Hälsningar
kristina

Emilia sa...

Åh vilken sköning!

(Visst är det många förkortningar inom skolvärlden - hos oss är det t.ex. mkt viktigt att SSS säkerställa saken, men det är lite svårare att tova...)

Sunna sa...

Inom min gren är det paragrafer på allt.. han är en 37,a eller han sitter på §50, undrar om man skulle kunna filta en paragraf? inte lika söt som din apa men ändå