lördag, december 04, 2010

Vinter

Förra helgen var jag hos syster Yster för att julpyssla med våra svägerskor. Eftersom lilla hönan skulle på träningsläger i Huskvarna åkte hon med upp och gissa om vi blev förvånade när vi närmade oss Mullsjö och stället i skogen där Myggan med familj bor. Mest snö i hela landet och mer än vad som kom på hela förra vintern.
Eftersom all snö kommit på mindre än en vecka hade de inte hunnit få undan allt och det fanns bara en smal gång in på tomten. Vår bil har nog sämre vändradie och är tydligen något bredare än deras för det var knappt vi kom in. E vill flytta dit omgående för hon - liksom jag - älskar snö.
Kul att snöflingorna syns på fotot. Det snöade när vi kom och fortsatte att snöa hela helgen.
Som ett julkort någonstans mellan Bottnaryd och Ryd. När vi kom hem till Falkenberg var det lika snöfattigt som när vi åkte.
-
I går var jag på adventsstickning hos M. Tyvärr fick jag inte med mig kameran, men hennes man är en duktig fotograf så jag tror att det dyker upp bilder på hennes blogg så småningom. Där var några av mina favvostickerskor och det gav en härlig energikick inför helgen. Tack snälla, goa!

8 kommentarer:

Maria i Falkenberg sa...

Tack för härligt sticksällskap! Om det fortsätter snöa nu så kanske vi får lika mycket snö som Mullsjö :)

Myggan sa...

Ni kan få lite snö av oss om ni vill. Men ni får hämta den själva. ;)
Efter att skottat mig in till vedboden och rensat upp i källartrappen så är jag (och min rygg) ganska trött på snön nu. Fast visst blir det fina bilder i snön.
/Anna

Maria sa...

Totalt juligt! Jag har nog aldrig upplevt en jul utan snö (det kan ju ibland tom bli lite för mycket av det vita här uppe ibland)

Eva Hudin sa...

Oj, så mycket snö i inlandet. Idag är det bara så vackert i vår lilla stad. Men i morse vurpade jag med cykeln, landade i alla fall mjukt. Adventsstickning låter mysigt, jag får invänta bilder hos Swedish Grandma.

Pernilla sa...

Riktiga julkortsbilder.

Lisbet sa...

Trevlig blogg - ska återkomma senare

Anita sa...

Ni alltid välkomna till Gotland!//Kram Anita

Sunna sa...

vilka härliga vinterbilder