måndag, oktober 19, 2009

Ponchonett #2

Så är ännu en ponchonett klar. Den här gången blev det i ett fyrtrådigt Tradera-fynd i ull. Kanske en jul-ponchonett? En underbar axelvärmare är det i alla fall. Tyvärr var jag ensam hemma när den skulle fotograferas. Fy bubblan vad svårt det är att plåta själv. Tog säkert 30 bilder innan jag blev någorlunda nöjd. Kolla färgen på himlen! Jag har sagt det förr, hösten är bäst!
Den här gången fick det bli utan pärlor i gaffelvirkningen.
Moss-stickning blir så snyggt!
Toffs även denna gång.

6 kommentarer:

MiA sa...

Jättefin! Håller med om att den är lite julig :)

Mia sa...

Fin pincho :) Jag undrar ja om gaffelvirkning kan vara det samma som hakking i Norge, är det en lång sticka med virknål på toppen? Jag har aldrig hört om den tekninken före jag flyttade hit, men strukturen på din poncho minner om det resultatet.

silveropulver sa...

åh vad fin! fin färg och fin modell!

Kristina sa...

Mmm, den är jättehärlig! Rött kan man ha när som helst när man vill pigga upp sig. Rött lär påverka sinnet i rätt riktning.

Myggan sa...

Kanonfin! Nu slänger jag mig ner i källaren för att blocka min första.
/Syster Yster

PS. Din favvosysterson tycker också att den är fin. :D (han sitter brevid)

Linda sa...

Vilka fina ponchonetter du har gjort! Jag köpte gafflar på Grötö i våras men har fortf inte fått tummen ur att prova. Börjar nog bli dags nu :)