tisdag, maj 19, 2009

Mossigt 2

Just nu har jag inget som är färdigt. Det är så mycket jag vill och många nya projekt blir det. Som en följd av det blir inte mycket klart... Av reagarn som jag har haft länge ska det bli en kofta.

Istället för en rätstickad kant gör jag den moss-stickad och dubbelt så bred. Modellen är inte så lång som jag föredrar så jag förlänger den med en bred, moss-stickad kant. Min kofta kommer nog att ha en stor knapp eller kanske knytas med snodd i I-cord. I övrigt ska jag följa mönstret, kanske...

För att minimera monteringen stickar jag fram- och bakstycke i en del upp till ärmhålorna och sen var del för sig. Det blir en seg stickning för det "flyttar" ju inte så fort, men när det är klart är de 3 delarna klara samtidigt och det är bara ärmarna kvar. Passar mig perfekt!

Du missar väl inte tävlingen. Det är fortfarande några dagar kvar...

7 kommentarer:

Veronica Tingvall sa...

Jag tror att vi kanske stickar samma mönster...
Jag skulle också vilja sticka den som du men jag har inte så mycket rutin så jag vågade mig inte på det.

Kram/Veronica

Anonym sa...

Det ser ut att vara en bra början och vilken yummy färg!
Maria i Falkenberg

Janette Millbom sa...

roligt! den där tänkte jag sticka för ett par år sen! minns inte varför den aldrig kom igång men så är det ju ;-)

/janette

Sunna sa...

Jag gillar färgen och är övertygad om att tröjan blir kanon

Kristina sa...

Det ser bra ut och färgen är jättevacker! Men- inte grön?

Myggan sa...

Visst är det kanon när man kan sticka hela livet på en gång.
Inga tråksömmar att sy ihop.
Tror du vi får kaffe på sängen imorgon?
P-K

Marie sa...

Hipp! Hipp! Hurra!

Grattis på födelsedagen! :)