måndag, november 10, 2008

Efterlysning

Jag har virkat en gosigt mjuk sjal i Drops Symphony. Eftersom jag tyckte att den blev lite "fattig" bestämde jag mig för att sticka en variant av uddkanten som Stickfrossa har på sin Shawl. Hittade ett nystan Debbie Bliss i gömmorna och tänkte att det räcker nog. Men icke sa Nicke! På Strikk är just den röda färgen restat sedan länge, så vad gör jag? Är det någon som har 1 nystan liggande och kan tänka sig att sälja det till mig? Garnet är Debbie Bliss - baby cashmerino, färg 340700. Mitt garn har färgbad 79 C, men jag tar vad som helst, bara det är rött. Annars måste jag repa upp allt igen...

4 kommentarer:

Raggmunk sa...

Kan tyvärr inte hjälpa dig med garnet, men skall försöka påminna dig om den här nästa gång.
P&K

Anna sa...

Hittade två slattar som tillsammans väger 12 gram, postar ikväll, du kommer i alla fall en liten bit till...

Kristina sa...

Så förargligt! Inget sådant garn i mina gömmor, tyvärr.

Annela sa...

Kolla med www.tummelisagarn.blogspot.com