tisdag, juli 29, 2008

Utmaning

Jag har blivit utmanad av hea.harmoni.

Först reglerna:
Svara på alla frågor.
Välj ut 4 personer som du vill ska svara och utmana dem i deras bloggar, be dem läsa din.
Låt personen som utmanade dig veta när du svarat på utmaningen!

Fem saker som finns på din Att-göra-lista idag?
1. Mura igen två stora hål som vi var tvungna att knacka upp i murstocken för att få ner ett rör och kunna sätta in en kamin.
2. Sticka lite på min pippi-tröja.
3. "Blippa" runt på mina favvo-bloggar.
4. Invänta syster Yster och hennes familj.
5. Cykla in till stán för en picknick och gå på Falkenbergs Grand Rock.

Vad gjorde du för 10 år sedan?
Sommaren 1998 jobbade jag varannan vecka (7 nätter) nattskiftet på Shell Skrea Backe i utanför Falkenberg. Jag började planera för att ha en egen hantverksbutik på gården… Flickorna var 4 och 6 så det var mer än fullt upp.

Ställen du bott på?
Jönköping, Habo, Reftele, Ljungby, Habo, Falkenberg

Fem saker du skulle göra om du var biljonär?
1. Köpa ett ”slott” någonstans utmed Stråken där både min och syster Ysters familj får plats.
2. Lacka om Grodan.
3. Inreda en egen slöjdsal och hantverka som en galning.
4. Starta en liten alpacka- och angoraget-farm.
5. Köpa en Yamaha V-max modell äldre – bågarnas båge – och dra till Paris, Wien, Budapest, Inverness, Isle of Sky… och återuppliva gamla minnen.

Jag skickar utmaningen vidare till:
Myggans surr
Petra O
Stickfrossa
Min resa

1 kommentar:

Myggan sa...

Nu har jag svarat och skickat din utmaning vidare.
Så nu måste jag fixa allt på att-göra-listan.
Tjingeling!