tisdag, september 22, 2009

Sjukling

Bläää, jag ligger hemma med feber, ont i halsen och en rinnande näsa. Fy farao vad tråkigt - som en liten flicka på en viss Bråkmakargata sa. Jag brukar säga att jag minsann aldrig blir sjuk, men nu är jag det. I helgen när vi var i Skåne och inledde brottarsäsongen slog det till. Febern steg blixtsnabbt och jag fick anstränga mig för att orka hålla mig upprätt. Så nu ligger jag här i soffan och vill egentligen inte göra något fast jag är rastlös. Stickar lite fast det inte är riktigt kul, kollar runt på era bloggar och zappar runt på tv'n. Jag måååste bli frisk snart för på fredag är det tänkt att syster Yster och jag ska till Borås.
Till Allmogemarknaden stickade jag mängder av sockar och inte trodde jag att det skulle bli fler i höst, men så blev det inte. Papsen har fyllt år och nu håller jag på med ett par tjocka sockar till honom. Stickar med 2 trådar i ett garn (liknande Fabel) som jag fyndat på Tradera. Och tro det eller ej, men det är riktigt roligt. Funderar på ett par till mig själv också...

6 kommentarer:

Efwa - Medea sa...

Såg att Dödergök också gjort sockor till sin pappa. Min fyllde igår men jag har ju inte gjort några än. Men han kanske får i julklapp istället.
Du kan ju byta räknare och skriva in att den ska börja på det antal du har nu. Jag använder susnet.se/tjanster. Den funkar jättebra!

Maria i Falkenberg sa...

Jag hoppas verkligen att du blir frisk fort, så ses vi kanske på Symässan på fredag!
Sockar...??

Eva i Halmstad sa...

Du får allt ta och se till att bli frisk till på fredag.

Vore väl hemskt att missa de.
Hoppas vi ses där.
Eva.

Missen sa...

Krya på dig, så du kommer till Borås. Själv har jag valt att stanna hemma, vart lite mycket på helgerna det sista//kram

Anonym sa...

Precis det mönstret jag oxå använder!

Kate sa...

Love the colours of that sock!