lördag, september 05, 2009

Nästa helg bär det av till Allmogemarknaden i Jönköping. Där ska vi sälja varor som liknar dem som fanns på 1850-talet och syster Yster och jag kommer att vara klädda som kvinnorna på den tiden. Lika som bär givetvis. =)

Ända sedan början av augusti har jag bara stickat barnsockor och jag är så himla trött på dem. Eller rättare sagt, jag spyr snart över dem. Ovan ser ni några av dem som - förhoppningsvis -kommer att säljas den 13:e, kl 11-13. Nu är jag så himla sugen på att ta tag i andra projekt, både ufo och nya planer. En kofta till mannen, en sjal i blågröna nyanser, vantar, en väst, en spetssjal... Och så vill jag sy lite nya tunikor, en svart kjol, trikåklänning, en shoppalätt av en vaxduk och byxor. Hmmm, jag skulle behöva vara ledig en tid... eller får jag önska mig dygn med fler timmar. Förr kunde jag bara minska på sömnen, men det funkar inte så bra nu för tiden. Kan det vara åldern? Nääää, eller...

6 kommentarer:

Karin sa...

Visst är det kul att klä ut sig. Själv har jag gjort en underklänning från 1200-talet och vilket år som helst ska det bli en överklänning till den. Lycka till med försäljningen!

Missen sa...

Hoppas att det går bra med försäljningen, jag skulle också vilja ha mer timmar.... Ha en bra helg// Kram

Efwa - Medea sa...

Synd att jag inte är i Jkpg när ni står där o säljer. Men nåt annat år kanske det kan bli så.
Jag skulle också önska att man hade mer ork att vara uppe på nätterna o sy. Men det är kanske åldern... ;-)

Tant Kofta - Lotta Blom sa...

Lycka till med marknaden.

Maria i Falkenberg sa...

Först och främst önskar jag er en riktigt trevlig allmogehelg med god försäljning, sen önskar jag att du får massor av sticktid till alla de härliga projekten du räknade upp.
Vad är en shoppalätt?

Jullan sa...

Lycka till på marknaden och med försäljningen! Själv skulle jag också behöva mycket mer tid! Jag vill göra så mycket...